Meer informatie

  • Wanneer de huisartsenpraktijk een telefonische storing heeft en niet bereikbaar is, kunt u in geval van spoed bellen met 06-17320368

  • Als u een afspraak heeft staan bij onze praktijkondersteuner GGZ en u bent verhinderd, laat het ons dan uiterlijk 24uur voorafgaand aan de afspraak weten.
    Mocht u dit niet doen, zullen wij genoodzaakt zijn om kosten (30 euro) in rekening te brengen.
    Deze maatregel moeten wij helaas nemen omdat er teveel patiënten niet verschijnen op hun afspraak:
    dit zijn kostbare plekken, mede vanwege de lange wachttijden en grote vraag.

  • U kunt dagelijks met de praktijk bellen om een afspraak op het spreekuur in te plannen.

    Wij willen u vragen dit zo veel mogelijk tussen 8:00 en 10:00 ‘s ochtends te doen, zodat de assistente haar handen vrij heeft voor andere zorgtaken buiten deze tijden.

    U krijgt de doktersassistente aan te telefoon. Zij zal u vragen naar de reden voor uw afspraak. Dit doet zij om een inschatting van de ernst van de klachten te maken en zo de urgentie in te kunnen schatten. Maar ook zodat wij ons op uw komst kunnen voorbereiden, bijvoorbeeld door u te vragen urine mee te nemen. Net als de huisarts, heeft ook de doktersassistente een medisch beroepsgeheim. Voor een afspraak worden 10 minuten ingepland. Heeft u meerdere klachten, of denkt u langer de tijd nodig te hebben, geeft u dit dan duidelijk aan.

    Tussen 12:00 en 13:00 hebben we overleg en lunchpauze, we vragen u hier zo veel mogelijk rekening mee te houden.

  • Voor het opvragen van uitslagen van bloedonderzoek, röntgenfoto’s, echo’s etcetera, en voor het stellen van korte vragen, kunt u dagelijks bellen met de doktersassistente bij voorkeur tussen 10:30 en 12:00, en tussen 15:00 en 16:30. De doktersassistente kan een heleboel vragen zelfstandig beantwoorden. Indien zij het antwoord niet weet, overlegt zij met de huisarts en belt u op een later tijdstip terug. Heeft u een vraag die alleen door de huisarts beantwoord kan worden, dan belt deze u aan het einde van de dag terug. (Zorg dat er altijd een juist telefoonnummer bij ons bekend is).

  • Het standaard e-mailadres van de praktijk is info@huisartsenpraktijkdenhoek.nl.

    Voor specifieke vragen aan de doktersassistente of de apothekersassistente, kunt u mailen naar: assistente@huisartsenpraktijkdenhoek.nl of apotheek@huisartsenpraktijkdenhoek.nl

    NB.
    Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om vragen te mailen waarop u een medisch inhoudelijk antwoord verwacht. Hiervoor kunt u zich aanmelden bij Mijn Gezondheid.net (zie online regelen), waar u binnen een beveiligde omgeving een e-consult kunt maken.

  • Wij stimuleren onze patiënten om thuismetingen te doen. Deze metingen kunnen vervolgens veilig gedeeld worden via het eigen patiëntendossier (MijnGezondheid.Net).

    Hiertoe kan de patiënt zelf een meetinstrument aanschaffen. Denk hierbij aan bloeddrukmeters, glucosemeters en zuurstofmeters. Op de praktijk kunnen wij vaststellen of het meetinstrument voldoet aan de wettelijk eisen. 

    Op deze manier kunnen wij de patiënten op afstand begeleiden en monitoren. Zelf thuis meten helpt om tijdig een probleem te kunnen signaleren en op te lossen. Dit kan verwijzingen naar het ziekenhuis voorkomen.

  • Voor de meeste zogenaamde ‘paramedische’ zorgverleners heeft u géén verwijsbrief meer nodig.

    GEEN VERWIJSBRIEF

    WEL VERWIJSBRIEF

    Diëtisten

    Logopedie voor kinderen onder 18 jaar

    Ergotherapeuten

    Audiologisch centrum

    Fysiotherapeuten

    Eerste afspraak in een ziekenhuis

    Huidtherapeuten

     

    Logopedisten (voor volwassenen)

     

    Optometristen

     

    Cesar therapeuten

     

    Mensendieck therapeuten

     

    Podotherapeuten

     

    Verloskundigen

     

    Pedicures

     

     

    Zelf afspreken
    U kunt zelf rechtstreeks een afspraak maken met de zorgverlener waar u naartoe wilt. De zorgverleners hebben zelf afspraken gemaakt met de zorgverzekeraars. Zij geven uw kosten (meestal) aan uw zorgverzekering door. Dat gaat niet via uw huisarts.

    De huisarts ziet wel in uw medisch dossier of u naar een zorgverlener gaat (als u hiervoor toestemming heeft gegeven). Bijvoorbeeld naar de fysiotherapeut of diëtist. Dat is belangrijk, want zo blijft uw huisarts op de hoogte van uw gezondheid.

  • Uw eigen huisarts kan u géén geneeskundige verklaring geven. Een onafhankelijke huisarts wel.

    Wat is een geneeskundige verklaring?
    Een geneeskundige verklaring is een brief met het oordeel van een arts. Dat oordeel kan gaan over of u dingen kunt doen. Bijvoorbeeld werken, autorijden en naar school gaan. Het kan ook gaan over of u recht heeft op hulp. Bijvoorbeeld een parkeervergunning of een aangepaste woning. Een geneeskundige verklaring noemen ze ook wel een medische verklaring of een doktersverklaring.

    Alléén via een onafhankelijke arts
    Alleen een andere arts dan uw eigen arts mag een geneeskundige verklaring aan u geven. Deze arts kan een oordeel geven over uw situatie zonder daar zelf een mening over te hebben. Zo kan uw eigen huisarts zich bezighouden met uw zorg en een goede relatie met u. De onafhankelijke arts vraagt als het nodig is informatie op bij u of uw eigen arts. Daarvoor is uw toestemming nodig.

    Waar u een onafhankelijke arts vindt
    Vraag de organisatie die de geneeskundige verklaring nodig heeft om advies. Zij kunnen u verwijzen naar een onafhankelijke arts die de eisen kent voor de hulp die u nodig heeft.

    Andere mogelijkheden

    • Vraag de organisatie die de geneeskundige verklaring nodig heeft of uw eigen oordeel over uw gezondheid genoeg is.
    • Deel zelf (een deel van) uw medische gegevens met de website MijnGezondheid.net via ‘Mijn dossier’ en ‘Dossier opslaan’.
    • Vraag uw huisarts om een kopie van uw medische gegevens.

    Meer informatie over de geneeskundige verklaring vindt u op de website van de beroepsvereniging voor artsen (KNMG): https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/dossiers/geneeskundige-verklaring.htm